Ouders van zoon of dochter in diverse rapporten

Lees meer

Re: Ouders van zoon of dochter in diverse rapporten

16 apr 2026 12:52
Zelfs al zouden er samengestelde "familienamen" voorkomen, zoals bijvoorbeeld "Tjerksma van Wiarda", dan nog zou sortering mij op geen enkele manier helpen om mijn wensen op te lossen. 
Verder gelezen in de handleiding en de asj(l) bestanden zie ik dat voor de CBG rapporten Mainline_CBGhook, Mainline_CBG, Basis_CBG, DutchDataFormat worden gebruikt. Nu begrijp ik ook dat door het hook-bestand te gebruiken ik de formattering van diverse gegevens kan aanpassen. Het hook-bestand wordt niet standaard door Aldfaer geïnstalleerd. Betekent dit dan dat ik het hook-bestand zelf kan aanmaken? Zo ja, dan blijft nog mijn vraag waar ik de functies kan vinden, die zouden moeten worden aangepast? Ter aanvulling: ik ben zeker niet van plan om de CBG bestanden aan te passen, of dat nu wel of niet mogelijk is, maar deze origineel te houden, zeker met oog op updates. 
Ik ben zeker bereid om tijd te besteden om dit verder te bestuderen, aangezien ik als gepensioneerde niet direct om tijd verlegen zit. Maar, een beetje hulp om mij in de goede richting te wijzen zou bijzonder welkom zijn.

Gemaakt door Kunena