Koppeling echtgenoot verbreken geeft problemen

Lees meer

Re: Koppeling echtgenoot verbreken geeft problemen

19 aug 2021 16:49
Guy,

Je uitleg hoe je tot die fout komt is mij niet duidelijk. Je hebt het daarin over een huwelijk, maar er is alleen sprake van een kind en een man. Kennelijk is er ook een huwelijkspartner, ik neem aan een vrouw. Is die vrouw ook biologische moeder van dat kind?

Dan ontkoppel je de man. Is dat ontkoppeling van de koppeling Man - Kind of van de koppeling Man - Vrouw? Als het eerste het geval is, wordt het kind dan ook van Vrouw ontkoppeld?

En is er nog sprake van handmatige sortering, van kinderen en/of partners?

Paul
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 aug 2021 16:49
Heb net getest met andere aldf bestand dat ik van iemand toekreeg en geen fouten vertoont. Het probleem is daar hetzelfde...
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 aug 2021 16:59
Sorry Paul, onze berichten hebben mekaar gekruist.

Het doet er niet toe met welk geslacht je start, maar doe bijvoorbeeld eens dit bij een willekeurig gezin (bij mijn testen een gezin zonder kinderen, maar ik denk dat dit niet relevant is).
Voeg een dochter Anna toe in het gezin en laat ze geboren worden op 1/1/1800 en overlijden op 5/1/1800.
Koppel dan een (nieuwe) man aan Anna, bv. Jan Jansen en zet de huwelijksdatum bv. op 1/1/1830.
Het weer ontkoppelen van Jan Jansen van Anna geeft dan het probleem.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 aug 2021 17:09
Geeft geen problemen bij mij.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 aug 2021 17:28
Voor de duidelijkheid: heeft u recentelijk Stamboom -> Bestandcontrole en -reparatie gedraaid? Waarschijnlijk niet.

Ik heb exact gedaan wat u zegt,maar in een gezin. Conclusie absoluut geen probleem.

en na de ontkoppeling

vervolgens komt de nog niet gestelde vraag hoe u koppelt.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 aug 2021 17:45
Guy,

Kan je eens het volgende doen.

1. Maak een groep bestaande uit twee personen, namelijk de twee partners in het gezin zonder kinderen waarmee je het testen start.
2. Splits deze groep af naar een nieuw Aldfaerbestand.
3. Open dit afgesplitste bestand
4. Voeg hierin een dochter Anna toe in het gezin en laat ze geboren worden op 1/1/1800 en overlijden op 5/1/1800.
5. Koppel dan een (nieuwe) man aan Anna, bv. Jan Jansen en zet de huwelijksdatum bv. op 1/1/1830.
6. Ontkoppel Jan Jansen van Anna.

Doet het probleem zich nu ook in dit afgesplitste bestand voor?

Paul
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 aug 2021 17:57
Goed idee Paul - en wat denk je? Ik heb het probleem nog steeds!
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 aug 2021 18:05
Guy, door de diverse berichten ben ik eigenlijk kwijt wat het probleem is wat je bij de ontkoppeling krijgt en kun je dan ook van de melding een screenprint maken.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 aug 2021 18:21
In bijlage het resultaat na het ontkoppelen van Anna Jansen die ik voordien aan Petrus Jacobs had gekoppeld. Een tweede maal ontkoppelen verwijdert de partner dan wel.

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 aug 2021 18:41
Sinds wanneer kan iemand een relatie aangaan met een overleden 2-jarige partner
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 aug 2021 18:44
Dat kan natuurlijk niet, maar Aldfaer houdt je niet tegen om dat te doen.
Ik had een gezin met 2 dochters met dezelfde naam en ik koppelde een echtgenoot aan de eerste die jong gestorven was. Toen zag ik mijn fout in en wou die echtgenoot terug ontkoppelen om aan de andere homonieme dochter te koppelen en zo ontdekte ik het probleem...
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

19 aug 2021 18:48 - 19 aug 2021 18:48
Guy,

Kan je me het afgesplitste groepsbestand bestaande uit twee personen (de twee partners in het gezin zonder kinderen waarmee je het testen start) per e-mail toesturen? Je vindt mijn e-mailadres door links van dit bericht op Meer te klikken en dan je muis op het envelopje te zetten.

Paul
Laatst bewerkt 19 aug 2021 18:48 door Paul Kallenberg.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena