- Bedankjes 1005
Koppeling echtgenoot verbreken geeft problemen
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Koppeling echtgenoot verbreken geeft problemen
19 aug 2021 19:03
Nagespeeld. Bij mij geen enkel probleem. Ontkoppeling relatie vanaf de vrouw of vanaf de man geeft geen enkel probleem
Opmerking: sortering kinderen is bij mij altijd automatisch
Vermoeden: Met en vervolgens zonder de koppeling partner
Controleer gegevens > Vink Fouten in data base en Vink Logische volgorde data > alle vinken daarbinen
Opmerking: sortering kinderen is bij mij altijd automatisch
Vermoeden: Met en vervolgens zonder de koppeling partner
Controleer gegevens > Vink Fouten in data base en Vink Logische volgorde data > alle vinken daarbinen
Onderwerp is gesloten.
- Guy De Ceulaer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 aug 2021 19:26
Ruud,
Ik installeerde Aldfaer 10 volledig opnieuw (eerst de oude c;\Aldfaer map renamed).
Ik veranderde geen enkele instelling.
Ik maakte een stamboom aan met 2 ouders en 1 kind dat slechts één jaar oud werd.
Dan koppelde ik een partner aan dat kind en zette de huwelijksdatum 30 jaar later.
Tenslotte probeer ik die partner terug te ontkoppelen en het probleem doet zich voor, nl. de relatie veranderd in "ongekende relatievorm" en de partner blijft gekoppeld.
Een tweede maal ontkoppelen verwijdert de partner uiteindelijk wel.
Ik werkte dus als een totaal nieuwe onervaren Aldfaer gebruiker.
Belangrijk is dus wel dat het kind reeds overleden is en dat er een huwelijksdatum wordt ingevuld.
Dat jullie het probleem niet hebben kan dus niet.
Ik installeerde Aldfaer 10 volledig opnieuw (eerst de oude c;\Aldfaer map renamed).
Ik veranderde geen enkele instelling.
Ik maakte een stamboom aan met 2 ouders en 1 kind dat slechts één jaar oud werd.
Dan koppelde ik een partner aan dat kind en zette de huwelijksdatum 30 jaar later.
Tenslotte probeer ik die partner terug te ontkoppelen en het probleem doet zich voor, nl. de relatie veranderd in "ongekende relatievorm" en de partner blijft gekoppeld.
Een tweede maal ontkoppelen verwijdert de partner uiteindelijk wel.
Ik werkte dus als een totaal nieuwe onervaren Aldfaer gebruiker.
Belangrijk is dus wel dat het kind reeds overleden is en dat er een huwelijksdatum wordt ingevuld.
Dat jullie het probleem niet hebben kan dus niet.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
19 aug 2021 20:52 - 19 aug 2021 20:56
In je plaatje was het een relatie zonder datum en dat heb ik getest
Nu getest als huwelijk met datum bij leeftijd 30 jaar en koppeling vervolgens verwijdert.
Resultaat: geen probleem: ontkoppelen werkt feiloos
Voor ontkoppelen
Na ontkoppelen
KORTOM: ik weet niet wat je doet en/of je data base OK is. Vandaar mijn eerdere suggesties voor het uitvoeren van Controleer gegevens
Nu getest als huwelijk met datum bij leeftijd 30 jaar en koppeling vervolgens verwijdert.
Resultaat: geen probleem: ontkoppelen werkt feiloos
Voor ontkoppelen
Na ontkoppelen
KORTOM: ik weet niet wat je doet en/of je data base OK is. Vandaar mijn eerdere suggesties voor het uitvoeren van Controleer gegevens
Laatst bewerkt 19 aug 2021 20:56 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
20 aug 2021 07:30 - 20 aug 2021 07:35
Guy,
Iets wat nog niet aan de orde is geweest. Wat is het pad naar je data base?
Bij een default installatie dient dat te zijn:
C:\Users\Uw_pcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen\Uw_bestand
Gebruik van OneDrive of Cloud voor de data base is uit den boze!
Alleen materiaal en/of V-kopie kunt u daarin plaatsen
Verder, als je ontkoppelt wat doe je stap voor stap? Een relatie Huwelijk omzetten naar onbekende relatie (of een andere vorm) verbreekt de relatie niet
Iets wat nog niet aan de orde is geweest. Wat is het pad naar je data base?
Bij een default installatie dient dat te zijn:
C:\Users\Uw_pcnaam\Documents\Aldfaer\Stambomen\Uw_bestand
Gebruik van OneDrive of Cloud voor de data base is uit den boze!
Alleen materiaal en/of V-kopie kunt u daarin plaatsen
Verder, als je ontkoppelt wat doe je stap voor stap? Een relatie Huwelijk omzetten naar onbekende relatie (of een andere vorm) verbreekt de relatie niet
Laatst bewerkt 20 aug 2021 07:35 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- Paul Kallenberg
20 aug 2021 09:21
Dit verschijnsel treedt op als de huwelijksdatum is ingevuld als datum bij kerkelijk huwelijk. Dus, in de simpelste vorm:
1. Maak twee nieuwe personen, Man en Vrouw
2. Koppel Vrouw aan Man met relatievorm Huwelijk en vul op het tabblad Huwelijk bij Kerkelijk Huwelijk een datum in, b.v. 1-1-2000. De tekst van het tabblad is nu Kerkelijk huwelijk en bovenaan het partnerblok staat nu Kerkelijk huwelijk 1-1-2000
3. Ontkoppel nu Man van Vrouw. Nu blijft er toch nog iets staan, namelijk Onbekende relatievorm, zonder verdere gegevens.
Om een dergelijk ingevoerde relatie te verwijderen is het in versie 10.0 dus nodig om nu ook nog de Onbekende relatie te ontkoppelen.
Paul
1. Maak twee nieuwe personen, Man en Vrouw
2. Koppel Vrouw aan Man met relatievorm Huwelijk en vul op het tabblad Huwelijk bij Kerkelijk Huwelijk een datum in, b.v. 1-1-2000. De tekst van het tabblad is nu Kerkelijk huwelijk en bovenaan het partnerblok staat nu Kerkelijk huwelijk 1-1-2000
3. Ontkoppel nu Man van Vrouw. Nu blijft er toch nog iets staan, namelijk Onbekende relatievorm, zonder verdere gegevens.
Om een dergelijk ingevoerde relatie te verwijderen is het in versie 10.0 dus nodig om nu ook nog de Onbekende relatie te ontkoppelen.
Paul
Onderwerp is gesloten.