- Bedankjes 1
aldfaer onder linux
- Peter van Galen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
aldfaer onder linux
03 feb 2024 15:18
ik heb een voorlopige test gedaan met de Windows App Support onder Zorin OS met Aldfaer en het lijkt erop dat het "out of the box" werkt.
Zorin op een oude laptop en middels help.zorin.com/docs/apps-games/windows-app-support/ Aldfaer geinstalleerd.
Heb zelf de laatste jaren door omstandigheden niet veel branduren op Aldfaer, maar alles lijkt het te doen. Mouse-over is minder aanwezig en bij lijkt niet de punt van de muisaanwijzer, maar de steeleinde de echte pointer.
Misschien zijn er meer die hier eens mee willen spelen of voor wie dit in een behoefte voorziet.
Zorin op een oude laptop en middels help.zorin.com/docs/apps-games/windows-app-support/ Aldfaer geinstalleerd.
Heb zelf de laatste jaren door omstandigheden niet veel branduren op Aldfaer, maar alles lijkt het te doen. Mouse-over is minder aanwezig en bij lijkt niet de punt van de muisaanwijzer, maar de steeleinde de echte pointer.
Misschien zijn er meer die hier eens mee willen spelen of voor wie dit in een behoefte voorziet.
- Peter van Galen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
Re: aldfaer onder linux
05 jun 2025 16:49
Heb een nieuwe test draaien onder linux in Bottles. Ik ben er vrij zeker van dat dit een oplossing kan zijn voor mensen die niet naar Windows 11 willen overgaan door de eventuele kosten die er mee gepaard gaan.
Zelf werk ik nu middels een pCloud connectie voor de gegevens vrijwel geheel in Bottles en via een Aldfaer-installatiefolder kopie wissel ik uit met mijn W11 laptop. Handig voor meenemen. De Linux draait op een PC met een 3440x1440 (21:9) scherm (70x33,5 cm)
Linux Mint Cinnamon vs 6.0.4 Kernel 5.15.0-141-generic, Intel© Core™ i5-4570 CPU @ 3.20GHz × 4, Mem 11,6GiB &
Bottles51.21, >>> usebottles.com/
Aldfaer-versie 11.1, Rapportversie 11.0.0.4
Er is wat oefening nodig met de muis-pointer en rapporten hebben de browserknop nodig om zichtbaar te worden. Even lastig maar goed mee te werken
Voor de geinteresseerden, benieuwd wie er iets aan heeft
Zelf werk ik nu middels een pCloud connectie voor de gegevens vrijwel geheel in Bottles en via een Aldfaer-installatiefolder kopie wissel ik uit met mijn W11 laptop. Handig voor meenemen. De Linux draait op een PC met een 3440x1440 (21:9) scherm (70x33,5 cm)
Linux Mint Cinnamon vs 6.0.4 Kernel 5.15.0-141-generic, Intel© Core™ i5-4570 CPU @ 3.20GHz × 4, Mem 11,6GiB &
Bottles51.21, >>> usebottles.com/
Aldfaer-versie 11.1, Rapportversie 11.0.0.4
Er is wat oefening nodig met de muis-pointer en rapporten hebben de browserknop nodig om zichtbaar te worden. Even lastig maar goed mee te werken
Voor de geinteresseerden, benieuwd wie er iets aan heeft
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Peter de Jong
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
05 jun 2025 18:03
re: de muis-pointer. Probeer eens Aldfaer > Extra > Instellingen > Algemeen > Overige > 'Hints zichtbaar' uitvinken.
- Peter van Galen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
05 jun 2025 23:16
Een heel snelle test op de bedderand!!!!
Muisprobleem lijkt nu opgelost!! Dankjewel voor deze tip !!
Muisprobleem lijkt nu opgelost!! Dankjewel voor deze tip !!
- Peter van Galen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
06 jun 2025 10:21 - 06 jun 2025 10:24
Laatst bewerkt 06 jun 2025 10:24 door Peter van Galen.
- Calvus
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
21 sep 2025 20:39
Bedankt, Peter en JayCee
Versie 11.1 geinstalleerd onder Linux Mint 22 Cinnamon (6.2.9) met Bottles 51.24.
(Intel© Core™ i5-8265U CPU @ 1.60GHz × 4 Mem 23.1 GiB)
Eindelijk een "werkende" oplossing onder Mint met de recente versie van Aldfaer!!!
Ik zal nog wat testen doen, voorlopig lijkt alles te werken.
Als ik toch problemen ontdek zal ik ze posten...
Versie 11.1 geinstalleerd onder Linux Mint 22 Cinnamon (6.2.9) met Bottles 51.24.
(Intel© Core™ i5-8265U CPU @ 1.60GHz × 4 Mem 23.1 GiB)
Eindelijk een "werkende" oplossing onder Mint met de recente versie van Aldfaer!!!
Ik zal nog wat testen doen, voorlopig lijkt alles te werken.
Als ik toch problemen ontdek zal ik ze posten...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Peter Hendriksen