- Bedankjes 0
Update 11 onveilig?
- Annemiek Langelaar
-
Lees minder
Lees meer
Re: Update 11 onveilig?
11 sep 2024 13:37 - 11 sep 2024 13:48
Ook ik heb na de update 11 foutmeldingen via Norton. Het leek dat de fout hersteld was, maar nu krijg ik dezelfde meldingen weer.
Inmiddels blijkt dat de lokatie van Aldfaer gewijzigd is:
Was: J:Aldfaer/ bestanden/
Is nu: D:2/Aldfaer/ Aldfaer.exe
Graag tips!!
Inmiddels blijkt dat de lokatie van Aldfaer gewijzigd is:
Was: J:Aldfaer/ bestanden/
Is nu: D:2/Aldfaer/ Aldfaer.exe
Graag tips!!
Laatst bewerkt 11 sep 2024 13:48 door Annemiek Langelaar.
- Jeroen Staal
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 sep 2024 15:12
Beste Harm,
Jouw bericht stelt mij enigszins gerust. Ik, digibeet, beschik over het antivirusprogramma Norton. Daarbinnen speurend lijkt het inderdaad zó te zijn dat Aldfaer geblokkeerd wordt. Ik heb nu de (schijnbare) mogelijkheid benut om:
a. eerst 'Autoprotect' en 'Slimme firewall' uit te schakelen (voor 15 minuten) en daarna alsnog de Aldfaer-update uit te voeren. Maar Norton blééf blokkeren.
en toen dat niets opleverde:
b. ergens binnen Norton aan te geven dat ik, gebruiker, het geblokkeerde Aldfaer wél vertrouw, maar ook dat biedt geen soelaas.
Mijn vraag aan jou: hoe precies heb jij voor elkaar gekregen dat Norton de Aldfaer-update wél toelaat?!
Bij voorbaat dank voor je reactie.
Groet, Jeroen
Jouw bericht stelt mij enigszins gerust. Ik, digibeet, beschik over het antivirusprogramma Norton. Daarbinnen speurend lijkt het inderdaad zó te zijn dat Aldfaer geblokkeerd wordt. Ik heb nu de (schijnbare) mogelijkheid benut om:
a. eerst 'Autoprotect' en 'Slimme firewall' uit te schakelen (voor 15 minuten) en daarna alsnog de Aldfaer-update uit te voeren. Maar Norton blééf blokkeren.
b. ergens binnen Norton aan te geven dat ik, gebruiker, het geblokkeerde Aldfaer wél vertrouw, maar ook dat biedt geen soelaas.
Mijn vraag aan jou: hoe precies heb jij voor elkaar gekregen dat Norton de Aldfaer-update wél toelaat?!
Groet, Jeroen
- Harm Selling
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 7
11 sep 2024 16:41 - 11 sep 2024 16:43Beste Jeroen,Beste Harm,
Groet, Jeroen
Norton stelde zelf de vraag of ik het programma toch wilde installeren en de waarschuwing wilde negeren. Ik weet niet meer letterlijk op welke manier of in welke bewoordingen.
Maar wat ik kan doen, is vanavond (na thuiskomst van het werk) de nieuwe versie ook op mijn laptop installeren en dan exact de procedure te noteren.
Op mijn laptop zijn, net als op mijn desktop computer, ook Norton en Malware Bytes geïnstalleerd, dus daarop zou de installatie vergelijkbaar moeten verlopen als op mijn desktop.
Ik heb tijdens de installatie Norton dus niet tijdelijk uitgeschakeld.
Harm
Laatst bewerkt 11 sep 2024 16:43 door Harm Selling. Reden: Aanvulling
- Bas
11 sep 2024 17:29
Oplossing voor virusscanner AVG.
Vandaag ook een update naar v11. In eerste instantie kon ik gewoon doorwerken, maar na een half uur werd ik uit het programma gegooid. Schrik. Ik werk met Win11 en AVG als virusscanner. Het blijkt dat AVG de nieuwer versie als een bedreiging zag en het in quarantaine heeft geplaatst. Ook de installatieversie werd direct geboycot.
Oplossing:
1. klik achtereenvolgens op "Menu" en "Quarantaine".
2. Selecteer het programma Aldfaer.
3. Klik op de drie puntjes en kies "Herstellen en uitzondering toevoegen".
Bij werkte het programma direct weer, maar evt de pc opnieuw opstarten. Ook de laatste wijziging voordat ik er uit werd gegooid was opgeslagen.
Vandaag ook een update naar v11. In eerste instantie kon ik gewoon doorwerken, maar na een half uur werd ik uit het programma gegooid. Schrik. Ik werk met Win11 en AVG als virusscanner. Het blijkt dat AVG de nieuwer versie als een bedreiging zag en het in quarantaine heeft geplaatst. Ook de installatieversie werd direct geboycot.
Oplossing:
1. klik achtereenvolgens op "Menu" en "Quarantaine".
2. Selecteer het programma Aldfaer.
3. Klik op de drie puntjes en kies "Herstellen en uitzondering toevoegen".
Bij werkte het programma direct weer, maar evt de pc opnieuw opstarten. Ook de laatste wijziging voordat ik er uit werd gegooid was opgeslagen.
- Kardol
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 sep 2024 17:38 - 11 sep 2024 17:49Bij de melding van Windows gewoon doorgaan en "Toch doorgaan"Kardol schreef :
Helaas heb ik dezelfde foutmelding ontvangen. Ik wacht even een reactie af van het team. Wellicht is er een simpele oplossing..., wishful thinking.
Bij een melding van een antivirus moet u Aldfaer als vertrouwd programma opnemen.
Dat had ik gedaan, maar Norton gaf een rode melding: bestand geblokkeerd en als ik Aldfaer nu open, krijg ik dezelfde melding als Nienke: Kan het bestand C:\Users\annet\Documents\Aldfaer\Pijnacker.aldf niet converteren naar versie 11 (Kan het bestand niet uitpakken)
Laatst bewerkt 11 sep 2024 17:49 door Kardol. Reden: Was onduidelijk waar mijn antwoord op sloeg
- Harm Selling
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 7
11 sep 2024 19:31 - 11 sep 2024 19:31
Heb zojuist de update op mijn laptop uitgevoerd. Maar zowel Norton als Malware Bytes gaven geen kick en de update werd snel en probleemloos, zonder blokkades, geïnstalleerd.
Updaten geslaagd.... test om te zien hoe je Norton vertelt dat Aldfaer een vertrouwd programma is mislukt.
Misschien komt het doordat ik op mijn desktop en laptop onder hetzelfde Norton account werk, waardoor op de laptop automatisch de instellingen van de desktop werden overgenomen.
Om toch behulpzaam trachten te zijn heb ik even gekeken in de instellingen van Norton waar Aldfaer als vertrouwd programma wordt vermeld.
Dat is in:
Instellingen > Antivirus > Gegevensbescherming > Uitgesloten processen
Daar staat bij mij de vermelding: C:\Aldfaer\Aldfaer.exe
Instellingen > Firewall > Programmabeheer
Daarin staat de vermelding: C:\Aldfaer\Aldfaer.exe
met in het keuzevak "Toestaan"
Misschien dat als je deze 2 vermeldingen toevoegt, dat het updaten lukt.
Updaten geslaagd.... test om te zien hoe je Norton vertelt dat Aldfaer een vertrouwd programma is mislukt.
Misschien komt het doordat ik op mijn desktop en laptop onder hetzelfde Norton account werk, waardoor op de laptop automatisch de instellingen van de desktop werden overgenomen.
Om toch behulpzaam trachten te zijn heb ik even gekeken in de instellingen van Norton waar Aldfaer als vertrouwd programma wordt vermeld.
Dat is in:
Instellingen > Antivirus > Gegevensbescherming > Uitgesloten processen
Daar staat bij mij de vermelding: C:\Aldfaer\Aldfaer.exe
Instellingen > Firewall > Programmabeheer
Daarin staat de vermelding: C:\Aldfaer\Aldfaer.exe
met in het keuzevak "Toestaan"
Misschien dat als je deze 2 vermeldingen toevoegt, dat het updaten lukt.
Laatst bewerkt 11 sep 2024 19:31 door Harm Selling.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kardol
- Nienke Oudbier-Wiarda
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Nienke Oudbier-Wiarda
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 sep 2024 21:29
Ik zit in mijn Norton te zoeken, instellingen kan ik vinden, maar verder niet.
- Harm Selling
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 7
11 sep 2024 21:37
Dit scherm verschijnt bij mij als ik naar de instellingen ga.
- Nienke Oudbier-Wiarda
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 sep 2024 21:54
Gevonden en instellingen gecontroleerd, die stonden al zoals vermeld.